راه اندازی موفق یکی از برترین سامانه های ITSM در کلاس جهانی، برای اولین بار در صنعت نفت و گاز کشور

شرکت مشاوره مدیریت رایزن سامانه گستر به عنوان نماینده رسمی شرکت ماروال انگلستان ارائه کننده ابزار کارآمد مدیریت خدمات فناوری اطلاعات MSM در ایران مشغول به فعالیت است. این شرکت موفق شده است تا به تازگی و برای اولین بار در صنعت نفت و گاز کشور این ابزار را به عنوان یکی از برترین ابزارهای این حوزه در کلاس جهانی را بصورت کامل و مطابق با راهکارهای ITIL در شرکت انرژی دانا راه اندازی نماید.

شرکت انرژی دانا به عنوان بزرگترین مجموعه خصوصی در صنعت نفت بیش از ۱۵ سال است که در سه بخش اکتشاف و تولید، خدمات بالادستی و بازرگانی انرژی مشغول به فعالیت میباشد. جهت آشنایی اجمالی با این شرکت لازم است اشاره کنیم که این شرکت با برخورداری از بیش از ۱۷۰۰ نفر نیروی انسانی ستادی و عملیاتی، ۷ دفتر بین المللی در سطح دنیا و پروژه های جاری به ارزش بالغ بر ۲٫۵ میلیارد دلار یکی از بازیگران کلیدی در این صنعت محسوب میگردد.

Dana Energy + Marval
Dana Energy + Marval

واحد فناوری اطلاعات در این شرکت به عنوان یک واحد ستادی و ارائه کننده خدمات اشتراکی (Shared Services Unit) در ساختار شرکت انرژی دانا جای گرفته است. این واحد از مجموع ۲۰ نفر نیروی انسانی در قالب تیمهای مختلف تشکیل شده و هر تیم در حال ارائه خدمات متنوعی در سطح سازمان (تمامی واحدهای ستادی و عملیاتی) میباشد. استقرار ابزار MSM در این سازمان یکی از مجموعه گامهای در نظر گرفته شده توسط مدیریت این واحد (جناب آقای مهندس تفتی) جهت بهبود خدمات فناوری اطلاعات و همچنین پیاده سازی نظام راهبری فناوری اطلاعات بوده است.

گامهای قبلی مانند ارزیابی سطح بلوغ خدمات و فرآیندها، طراحی و بهبود فرآیندهای فناوری اطلاعات، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نیز با همکاری مراکز مشاوره و آموزش شرکت رایزن سامانه گستر در حدود ۲ سال گذشته به انجام رسیده و در جدیدترین اقدام با توجه به احساس نیاز جهت مهاجرت به ابزاری کارآمد، محصول پیشنهاد شده توسط شرکت رایزن سامانه گستر (ابزار شرکت ماروال) مورد پذیرش قرار گرفت و مراحل خرید و راه اندازی آن نیز سپری گردید.

ابزار ماروال، ابزاری ۱۰۰% تحت وب و در قالب دو وب سایت مستقل جهت استفاده کارشناسان فناوری اطلاعات و کاربران خدمات فناوری اطلاعات ارائه شده است. واحد فناوری اطلاعات انرژی دانا با تعریف کامل کاتالوگ خدمات (Service Catalog) خود در این ابزار قصد دارد تا کلیه ارتباطات خود با کاربران این خدمات را از طریق ابزار ماروال مدیریت نماید.

بزودی گزارشی از گامهای انجام گرفته در راستای استقرار ابزار MSM در این شرکت برروی وب سایت منتشر خواهد شد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این ابزار و یا هماهنگی جهت برگزاری جلسات دمو میتوانید با تکمیل فرم در نظر گرفته شده برای این منظور (اینجا) با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.